עברית  |  English  |  
התעדכנו גם ב-


 

מתוך התפיסה כי למידה מתרחשת בכל מקום ובכל זמן, הלימודים מתקיימים במבני בית הספר, בחצר ומחוץ לבית הספר. הלימודים מתקיימים באופן אישי וקבוצתי, כאשר תחומי הלמידה של כל ילד נקבעים על ידו באמצעות דיאלוג בינו לבין הצוות.
 
בית הספר מחולק לשלוש חטיבות גיל
- חטיבה צעירה – לילדים בגילאי 4 – 8
- חטיבת היסודי – לילדים  גילאי 8 – 12
- חטיבת התיכון – לילדים בגילאי 12 – 18 וכוללת את
בית הבוגרים - קבוצה בעלת צרכים מיוחדים
 

החטיבה הצעירה
החונכים והחונכות בחטיבה הצעירה שואפים לתת לכל ילד חופש להיות מי שהוא, לברוא לעצמו עולמות משלו ולארגן אותם ללא מפריע. אנו מאמינים שהלימוד של הילד נרכש על ידי ניסוי ותהייה. בכדי שלילד תהיה אפשרות ללמוד הוא זקוק לזמן ועל כן אנו מאפשרים לו אותו, כשהדגש העיקרי הוא על מסגרת הזמן בה הילד נע ופועל מול הבחירה שלו.
החטיבה הצעירה משמשת בית לכל הילדים בגילאי טרום חובה עד לכיתה ג', כאשר הילדים מחולקים לשלושה 'בתים'-  שני בתים מקבילים, הבית הכתום והבית הירוק, המיועדים לגילאי 4-6 (כ 60 ילדים) והבית הסגול של ילדי ב'- ג' (כ 30 ילדים). ה'בתים' כשמם כן הם, מדובר בשלושה מבנים המשמשים כבית ומרחב פעילות לילדים. בבית נמצאות פינות שונות למשחק, יצירה, למידה ועוד והילדים מוזמנים להשתמש באופן חופשי במשחקים שנמצאים בבית, לפעול בפינות היצירה ולהשתתף בשיעורים המיועדים להם. בכל בית נמצאים לכל אורך היום מבוגרים שתפקידם לסייע לילדים ולעזור להם בכל דבר שלו הם נזקקים - ללוות אותם בדרך שלהם ובבחירות שלהם.
 
חטיבת היסודי
בחטיבת היסודי נפגשים ילדים ותיקים עם ילדים העולים מהחטיבה הצעירה, וכן עם ילדים חדשים בבית הספר. ילדי החטיבה הם בגילאי  8-12 והיא מונה כ-90 ילדים וילדות.מכיוון שבית הספר הוא רב-גילאי מגיעים אל בית היסודי פעמים רבות  גם ילדים משכבות נמוכות וגבוהות יותר.
החלל מהווה בית לילדים והם יכולים לשהות בו כרצונם. בכל שעה של היום נמצא בבית מבוגר שתפקידו לענות על הצרכים של הילד.
הילדים נעים לאורך היום, כרצונם, בין פעילויות שונות במטבח ופינת האוכל, בפינת היצירה והתחפושות, בפינת המיועדת למנוחה ושיחה וכן בכיתת הלימוד וחדר הלמידה העצמית שמטרתו לאפשר לילדים לשבת ולקרוא בשקט  וללמוד באופן עצמאי. ילדים מקיימים בבית פגישות חונכות, מבשלים ארוחות עם המבוגרים וכן מכינים אוכל לשאר הילדים. 
 
חטיבת התיכון 
התיכון הוא השלב השלישי בבית הספר, בו מתרחש תהליך סופי של 'פריצה' מהמרכזים המגנים, כמו החטיבה הצעירה או היסודי. באגף התיכון  מוצע מגוון של "אזורי מחיה": עבודה בוועדות, שיעורים שונים, מרכזים, מגרשי הספורט, הפרלמנט, קיר הספרייה, וכמובן מועדון התיכון, שכולל פינת מטבח ופינות ישיבה ומנוחה. כל אחד מהאזורים הללו מאופיין ומאפיין, ומאפשר לכל תלמיד ותלמידה לגדול בסביבה שאימצו, ושממנה יוכל להמריא אל העולם שמחוץ לבית הספר. 
 
 

בית הבוגרים (כחלק מחטיבת התיכון)
בית הבוגרים משמש  שמונה תלמידים, בגילאי התיכון (ח'-ט'). תלמידי הקבוצה מתמודדים עם צרכים מיוחדים בתחום התקשורת וההשתלבות החברתית. 
הבית משמש אמצעי להשתלבות במרחב הבית ספרי - שיעורים, וועדות, חצר, קיוסק, טיולים וכל פעילות בית ספרית. במקביל, פועל הבית ככיתה ומרכז למידה המתווה את עבודתו, על פי צרכיהם האישיים והקבוצתיים של התלמידים ופתוח להשתלבות תלמידים אחרים.


דוגמאות
למספר מרכזי למידה:

החצר -
כל תלמיד בבית הספר מכיר את החצר. כל תלמיד בבית הספר  מצא שם משהו, גילה שם מישהו , ולמד מתישהו. הפעילות בחצר מאופיינת בגילאים שונים- ותוך ערבוב בין הגילאים, הן בחצר המרכזית, והן בחצרות הפריפריה. זהו המרכז של בית הספר. בו מתקיימים ה'דברים החשובים באמת'. למידה מתרחשת בו לכל אורך היום- ביחידים ובקבוצות, בעשייה, בדיבור, בבניה, במשחק.
חצר בית הספר היא מקום פעיל  בכל עונות השנה: משחק כדורגל, בניה בבוץ, שוטרים וגנבים, שיחה, משחק קלפים, שתיית קפה, שיזוף בשמש, טיפול בגינה, ועוד.
אנו רואים חשיבות לנוכחות מבוגרים בחצר, נוכחות שתומכת בתהליכי למידה: מלווה, צופה,יוזמת, משתתפת מתוך כבוד לטבעי.  
 
 
מרכז פי"ל (פרויקטים, יוזמות, למידה) -
מרכז פי"ל מאפשר ליווי, עזרה ותמיכה במסע שבו רעיון הופך למציאות- ליווי בתהליך ההגשמה והביצוע של הרעיון, הן בתחום העיוני והן בתחום המעשי / חברתי.
את הפעילות יוזמים ומבצעים התלמידים עצמם.
בתחום העיוני ניתן לחקור וללמוד כל נושא שמעניין את התלמידים. הילד בונה ומתאים לעצמו את הלמידה העיונית באופן ובקצב המתאים לו בליווי המבוגרים במרכז.
בתחום החברתי ניתן לארגן, ליזום ולהתנדב בפעילויות חברתיות חד פעמיות או מתמשכות. 
 
 
מרכזי אומנויות -
חדר אומנות הינו חלל גדול המאגד בתוכו סדנא לציור, 'אינקובטור' למחשבה, מנוחה ושיחה וכן גלריה בה מוצגות תערוכות מתחלפות. המרכז פתוח לכל מי שרוצה לעסוק בציור, רישום, סתם לגעת בצבעים, עפרונות ונייר, או מעוניין בספרי אמנות וחוברות אמנות עכשווית.  במרכז מועברים  שיעורים קבוצתיים, וכן כל תלמיד זוכה לליווי אישי ולפתיחת "חלון לימודי" המותאם באופן אישי על פי המקום בו הוא נמצא והמקום אליו הוא שואף.

במרכז צילום ניתן לרכוש את כלי הצילום ושפת הצילום, הן בחיפוש אישי של דרך ביטוי הצילום והן בהכרות עם הצילום בהתפתחות התרבותית בעולם. במרכז מתקיימים שיעורים שונים העוסקים בטכניקות הצילום, בהכרות עם אומנים שונים ובדרכים שונות לפתח את היצירתיות האישית והקבוצתית. המרכז מיועד לתלמידים מכל הגילאים ופתוח לעבודה בקבוצה ולעבודה אישית- בהתקדמות מונחית ובדרך המתאימה לתלמיד.
מרכז המוסיקה פותח דלת לעשייה מוסיקלית תוך ליווי הנחיה ומתן כלים להתפתחות בתחום. במרכז מתקיימת פעילות עצמאית של תלמידים העוסקים במוסיקה, מתאמנים, ומאזינים.
בנוסף המרכז מציע אפשרות לרכישת כלים בסיסיים בכלי נגינה שונים ומאפשר נגינה בקבוצה,  בהרכבים שונים שעובדים על כתיבת מוסיקה, תיאוריה במוסיקה, עיבודים, ונגינה משותפת עד לשלב ההופעה וההקלטה. 
 
 
ספרייה -
הספרייה היא מקום מפגש של סיפורים. בספריה ניתן לחקור, לעיין, לקרוא ולשוחח על סיפורים. זהו מקום שמאפשר עיון , למידה וחקר לקריאה, לשיח שקט, להאזנה ולצפייה.
 
 
נגרייה -
בסיס העבודה בנגרייה הוא עץ, ומחומר הגלם הזה הילדים מוזמנים ליצור, תוך כדי הנחיה  לפי רצונם ויכולתם. יש הבונים כלי שימושיים, יש המכינים צעצועים, ויש המשתמשים בעץ כחומר פיסולי. מקטן עד גדול עובדים ביחד בנגריה, כל אחד מתקדם בהתאם לקצב האישי בתהליך שמגיע עד לתוצר, זאת תוך הקניית טכניקות, שימוש בכלי עבודה, שמירה על כללי בטיחות וארגון בעבודה.
 
 
מרכז מדעים -
מרכז המדעים בבית הספר כולל: חדר מעבדה, 2 חדרי למידה ופינת עיון וקריאה (לובי), חממה ופינת חי. במרכז עוסקים הילדים בנושאי המדעים, הטבע והסביבה. במסגרת המרכז מתקיימים שיעורים ופעילות במרכזים פתוחים בהם ניתן לבצע עבודות, להכין שיעורים, לבצע הסכמי למידה אישיים ויוזמות שונות. במרכז ספריית סרטי וידיאו בתחומים רבים ומעניינים וכמו כן, ניתן לשחק במשחקי קופסה ומשחקי אסטרטגיה. 

 

לייבסיטי - בניית אתרים