עברית  |  English  |  
התעדכנו גם ב-


 

במקביל לבניית דמותו הפדגוגית של בית הספר, התרחש תהליך של הכרה בחשיבותו על ידי מערכת החינוך, ובשנת 1992 הוא הוכר כבית ספר ניסויי. שנתיים לאחר מכן הוא זכה ב'פרס החינוך' מידי נשיא המדינה ושר החינוך, ובשנת 1996 זכה בתואר "מגן איכות השלטון" מידי העמותה לאיכות השלטון בישראל.
 
בשנת 1993 נערך בבית הספר בחדרה כנס בין לאומי בנושא החינוך הדמוקרטי. בעקבות הצלחת הכנס הוא מוסד ומתקיים עד היום אחת לשנה, בכל פעם במדינה אחרת (IDEC).
 
משנת 1996 הפעיל בית הספר מרכז מדגים, שנקרא המכון לחינוך דמוקרטי, במסגרת הגף לניסויים ויוזמות במשרד החינוך. המכון פעל בשנותיו הראשונות בבית הספר ופועל כיום בסמינר הקיבוצים. המכון עוסק בהפצת רעיון החינוך הדמוקרטי ובהכשרת אנשי צוות לחינוך דמוקרטי, מפעיל תכניות ייחודיות לתואר ראשון ושני בתחום זה.
 
ב – 1996 בעקבות דוח קרמניצר, הטיל משרד החינוך על בית הספר את המשימה ליישם חלק ניכר מהדוח, ולהוביל את כל רעיון הדמוקרטיזציה בבתי הספר בארץ (פרויקט בתי ספר חווי דמוקרטיה).
בית הספר הדמוקרטי בחדרה הוביל תהליך שהוליד תנועה חינוכית בארץ ובעולם. במדינת ישראל פועלים כיום עשרים בתי ספר דמוקרטיים. בתי ספר ממלכתיים רבים ומערכות חינוך אזוריות עוברים היום תהליכים של דמוקרטיזציה בהשפעת הדגם החינוכי שעיצב בית הספר. 
 
בית הספר פיתח, מודל של קשר קהילתי ייחודי בין הורי התלמידים לבית הספר, אשר הפך לשם דבר ושימש מודל עבודה שבתי ספר רבים מחקים אותו. שערי בית הספר פתוחים לשיתופי פעולה של ההורים בשלל המנגנונים הדמוקרטיים. מערך הגבולות בין החלק הפדגוגי בו ההורים לא מתערבים, הנכונות ההורית לתמוך כלכלית, פיסית ורוחנית בבית הספר, מערכות היחסים של דיאלוג פתוח ובעיקר מנגנוני שיתוף ההורים בתוך בית הספר כחלק מהמערך החינוכי ומנגנוני קבלת ההחלטות הדמוקרטיות - כל אלו יצרו מנגנון של קשר מיוחד בין קהילת ההורים לבית הספר. 
 
במהלך כל שנותיו, משלב בית הספר בתוכו מגוון גדול של אוכלוסיות מיוחדות. תלמידים מרקעים קשים (משפחות אומנה), ילדים רבים עם פיגור והפרעות התנהגות קשות ומספר גדול של ילדים שמבנה ייחודי זה משמש כפתרון יחיד אפשרי עבורם.
המבנה הייחודי של בית הספר אפשר לילדים אלו לגדול בסביבה של ילדים רגילים, לחוות חיים במערכת מכילת שונות, להשתמש בעקרון הרב גילאיות בכדי להשתלב בלמידה בשעורים ובמרכזי הלמידה עם ילדים רגילים ובעיקר לממש את זכותם הכול כך טבעית להיות חלק בלתי נפרד מהחברה העוטפת אותם.
 
במסגרת השילוב לומדים בבית הספר בין השאר, מספר גדול (היום עשרה) של ילדים עם תיסמונת דאון, חלקם בשילוב פרטני וחלקם האחר במסגרת כיתה ובשנת הלימודים תש"ע צפויה להיפתח בבית הספר כיתה של ילדי  PDD.
 
 

לייבסיטי - בניית אתרים