עברית  |  English  |  
התעדכנו גם ב-


 

אנו מאמינים כי בית הספר אינו 'הכנה לחיים' אלא החיים עצמם. הלמידה אינה מתרחשת רק במסגרת פורמאלית של שיעור ויש לראותה כחלק מהחוויה האנושית של האדם באשר הוא - כשהוא משוחח, משחק, מתבונן ומנסה.
 
לתפיסתנו, יש לתת דגש לא רק על צבירת ידע, אלא על פיתוח כלים ומיומנויות המאפשרים לאדם להגיע אל הידע, ללמוד אותו ואף לערער עליו. לכן, אנו מעודדים חופש למידה ומציעים מגוון של תחומי התעניינות ולמידה בהתאם לרצון התלמידים ואנשי הצוות, זאת ללא כפייה או אילוץ כלשהוא.
 
הלמידה בבית הספר מתקיימת במקומות שונים ובצורות שונות (בשיעורים, מרכזי למידה, סדנאות, ומחוץ לבית הספר) ובפני כל אחד עומדת האפשרות לבחור בין הפעילויות היזומות לבין פעילות חופשית ועצמאית. זאת מתוך הנחה שכל פעילות גומלין בעולמנו, ללא יוצא מן הכלל, מזמנת ומאפשרת למידה.
גם הליך ההערכה בבית הספר הינו תהליך אישי - הערכת התלמיד איננה משווה, ומקבלת כל אחד וכישוריו, יכולותיו ודרכו. הליך ההערכה מתייחס להתקדמות הילד בהתאם לקצב האישי והמטרות שלו עצמו.
 
בית הספר יוזם פעילות המזמנת למידה, וכל תלמיד יכול לבחור בין הפעילויות היזומות הללו ובין פעילות חופשית ועצמאית. ואין כל העדפה לפעילות כזו או אחרת, משום שכאמור, רובן ככולן מאפשרות למידה.
בפני כל תלמיד מוצגת מערכת שיעורים המציעה מגוון נושאים, רמות ושיטות לימוד והתלמיד מוזמן לבחור מתוך המגוון המוצע לו ולהרכיב לעצמו את מערכת השעות. בכל שיעור ישנם חוקים הנקבעים מראש על ידי יוזם השיעור, ומי שבוחר להשתתף בשיעור, חייב לעמוד בחוקים הללו.
 
נושאי הלימוד הינם שונים ומגוונים וכוללים לא רק את מערכת השיעורים הנהוגה בבתי ספר, אלא גם שיעורים כמו: יוגה, בישול, אקולוגיה, זכויות האדם, וידאו ועוד.
חצר בית הספר היא אחד ממקומות הלמידה המרכזיים בו. החצר מזמנת משחק, דיבור, מפגש, שיחה ועוד. הלמידה במרחב החצר נעשית בצורה יחידנית ובקבוצות, קבועות ומשתנות, ונעשית באזורים השונים  בחצר בית הספר.
 
במקביל למערכת השיעורים פועלים בבית הספר מרכזי למידה ופעילות במשך כל היום והתלמידים יכולים לפעול בהם גם ללא תיאום מראש. המרכזים מאוישים על ידי צוות מורים וכוללים עזרים ללימוד עצמי.
תלמיד הבוחר ללמוד בתחום שאינו קיים בבית הספר או להרחיב תחום  שניתן בקטן בבית הספר, יכול לעשות זאת מחוץ לבית הספר, בסביבה הקרובה והרחוקה. החונך האישי ומבוגרים רלוונטים מצוות בית הספר יעזרו לילד בחיפוש אחרי סביבת הלמידה המתאימה לרצונו  ולתחומי התעניינותו.

בנוסף, הילד יכול לבחור את תחומי התעניינותו מתוך המבחר הקיים בבית הספר וכן מוזמן ליזום ולבקש נושא שאינו מופיע במערכת. בקשתו תיענה בהתאם למגבלות תקציביות .

(חזרה...)
 
 

לייבסיטי - בניית אתרים