עברית  |  English  |  
התעדכנו גם ב-


נוהל פרישה משיעורים
 
צוות פרלמנט אלבי, גילי, אסף ושיר.
תאריך 10.5.13
הצגת הנושא א)  המצב כיום: תלמיד יכול לפרוש משעור מבלי להודיע לאף אחד, לא למורה של אותו שעור ולא לחונך האישי. דבר שפוגע במערכת האישית שלו ופוגע בהמשך הקיום הסדיר של השיעור. מניסיוננו – חלק מהפרישות האלה מיותרות ונובעות או מקושי רגעי או מבעיה אחרת שניתן לפתור.
הכוונה: ליצור מנגנון שפרישה משעור תהייה מלווה בפגישה של התלמיד, המורה והחונך, שבה התלמיד יסביר את הסיבה לפרישה, ובאופן הדדי להחליט לכאן או לכאן (נשאר או פורש). בכל מקרה – רצון התלמיד יכובד.
אין כוונה לנסות להשאיר תלמיד בשיעור שאינו מעוניין בו אלא להפוך את תהליך הפרישה למסודר וגלוי.
ב) בחירת ו. בחירות לשנת תשע"ד, והשלמת 3 חברים לו. משמעת.
החלטות
  1. הפרלמנט מזכיר ומדריך את החונכים והמורים לשים לב האם תלמידים מגיעים לשיעורים בצורה רציפה.
תלמיד שפרש משיעור כלשהו יתבקש לעדכן את החונך או/ו את המורה של אותו שיעור.
בנוסף יעלה הנושא בדיון בישיבות רכזים / מורים הקרובות.
ב) בחירת לו. בחירות והשלמה לו. משמעת:
ו. בחירות (לשנת תשע"ד): שירה דגן, גילי גולן, אסף השמשוני ואלון מושקוביץ. (התקבלו אוטומטית-4 חברים מתוך 5)
ו. משמעת (השלמת 3 חברים עד סוף שנת תשע"ג): איתמר שמואלי, בתאל שניידר וישי אברהמי.
חוקים חדשים שהתקבלו (לעדכון ספר החוקים) אחריות החונכים והמורים לשים לב האם תלמידים מגיעים לשיעורים בצורה רציפה.
ילדים שפרשו משיעור כלשהו יעדכנו את החונך או/ו את המורה.
הערות הפרלמנט נגמר ב11:40! אסור שזה יקרה שוב
 
 
הודעות:
מיכל בשם ו. אירועים: ביום שני הקרוב יתקיים יום פעילויות בנושא שבועות. בערב יתקיים ג'אם, ומסיבת החלפת בגדים (אביבה), והרצאה של מויש אמיתי על מגילת רות וש"י עגנון בספריה.
 
בחירת חברים לו. בחירות וו. משמעת:
ו. בחירות (לשנת תשע"ד):
שירה דגן, גילי גולן, אסף השמשוני ואלון מושקוביץ. (התקבלו אוטומטית-4 מתוך 5 חברים)
ו. משמעת (3 חברים עד סוף שנת תשע"ג):
 איתמר שמואלי, בתאל שניידר וישי אברהמי.
 
הצגת הנושא:
פרישה משיעור צריכה להיות בכבוד המורה המלמד. פרישה לפעמים נובעת מסיבות קטנות, דיבור עם החונך והמורה יכולה למנוע עזיבה מיותרת.
ההצעה באה בכדי לגרום לעזיבה משיעור להיות קלה יותר.
 
המצב כיום: תלמיד יכול לפרוש משעור מבלי להודיע לאף אחד, לא למורה של אותו שעור ולא לחונך האישי. דבר שפוגע במערכת האישית שלו ופוגע בהמשך הקיום הסדיר של השיעור. מניסיוננו – חלק מהפרישות האלה מיותרות ונובעות או מקושי רגעי או מבעיה אחרת שניתן לפתור.
הכוונה: ליצור מנגנון שפרישה משעור תהייה מלווה בפגישה של התלמיד, המורה והחונך, שבה התלמיד יסביר את הסיבה לפרישה, ובאופן הדדי להחליט לכאן או לכאן (נשאר או פורש). בכל מקרה – רצון התלמיד יכובד.
אין כוונה לנסות להשאיר תלמיד בשיעור שאינו מעוניין בו אלא להפוך את תהליך הפרישה למסודר וגלוי.
 
 
 
 
סבב שאלות:
דרור: למה להתמקד דווקא בשיעורים ולא למשל לגבי ועדות?
עמיקם: אני יותר מודע לבעיה שבעזיבת שיעורים, ואני רוצה לקיים זאת כחוק.
נגה(אמא): האם הכוונה לגרום לתלמיד להישאר בשיעור?
עמיקם: הכוונה היא לדבר על כך פשוט כך בכדי שהמורה והחונך יהיו מודעים לכך.
הדר תפארת: האם חשוב שהחונך יהיה בתמונה בקשר לכך?
עמיקם: כן, בשביל למנוע אי נעימות.
עמיקם: החוק חל על כולם, אך על הבוגרים יותר זה כבר מתקיים ובא בטבעיות.
רון(אבא) : עד כמה הילד צריך לנמק בקשר לעזיבתו?
עמיקם: זה תלוי בילד עצמו.
 
סבב:
יעל רז: אני לא חושבת שצריך לקבוע פגישה למען זאת, הילד יכול לדבר פשוט עם המורה.
ממי(אמא): לא יכול להיות מקרה שפשוט המורה, החונך לא יידעו על עזיבתו של התלמיד.
שירלי הכט: כאשר מקיימים פגישה כזאת כחוק, ולא שפשוט החונך והילד נפגשים, המהות של בית הספר נעלמת.
נגה(אמא): הרעיון הוא קצת בקרה עם המורה, לדעתי המורה במקרים יכול לאבד את הילד לקראת עזיבתו.
איתמר שמואלי: לפעמים תלמיד עוזב שיעור בגלל לחץ חברתי ואז החונך והמורה בכלל לא מודעים.
דרור: המיקוד סביב שיעורים הוא בעייתי, זה שבשיעורים זה צריך להתקיים אך בדברים אחרים לא. החשוב הוא שתהיינה תשומת לב של המבוגרים סביב התלמיד.
תמרה: התהליך לא תמיד מתקיים בצורה שוטפת, אני מנסה לחשוב על התלמידים שפספסו שיעורים בצורה כזאת שלא עוזבים, ואז נצטרך להתחיל לאכוף את החוק הזה בצורה כפייתית.
שגיא: החוק גורם לסוג של חובה של כניסה לקשר עם החונך, לא קשר אמיתי.
הגר: הנושא אכן נוגע בקשר ובמחויבות, ההצעה מעלה את המודעות בקשר לדברים אלו.
היום קיים מין הסכם כזה בין תלמיד, חונך ומורה שלא כתוב, זה צריך להתקבל בטבעיות .
עלמה אופק: התלמיד צריך לחשוב על ההשלכות של העזיבה.
הדר(אמא): אני חושבת שכאן צריך להיות מין הסכם כזה טבעי בין המורה, החונך והתלמיד.
יולה: ישנה חשיבות בקשר לכך שהילד עוזב ולפעמים הקלות שבזה.
מיכל: אני חושבת שהקשר בין בחירה לאחריות הוא חשוב ויש לו הרבה מאד משמעות.
אני חושבת שהחוק הזה הוא נוקשה.
עדי: אני רואה את זה שהחוק הזה פוגע קצת בקשר של חונך עם נחנכו.
מלי שקדי:  בחוק אין כפייתיות אלא מודעות לכך שילד עוזב.
שירה: אני חושבת שחוק כזה מגביל, הילד לא תמיד יכול להסביר את הסיבה לעזיבתו מהשיעור.
טל: זה אתגר, אי אפשר פשוט להעלם מהשיעור. ישנה הרבה מחויבות בפרישה משיעור.
עמיקם: אני לא חושב שהחוק הזה נוגד את רוח בית הספר, ישנם מקרים שבהם לא מכבדים את המורים בעזיבתם, הילדים צריכים להראות גם אחריות לגבי זה.
 
 
הצעות:
 
  1. הקמת ועדה שתחזור תוך 3 שבועות לפרלמנט עם 3 הצעות לדיון בנוגע לנוהל פרישה משיעורים. (עמיקם שמואלי-הצעה שניה שמבטלת את ההצעה הקודמת)
 
  1. (אלעד הכרמלי + שגיא הכט): הפרלמנט מדריך את החונכים והמורים לשים לב האם ילדים באים או לא לשיעורים. ילדים שפרשו משיעורים יעדכנו את החונך או את המורה, בנוסף הנושא יעלה בדיון בישיבות רכזים / מורים הקרובות.
 
  1. קיום תהליך שבו ילמד נושא שיעורים ודרכי הלמידה ובעקבותיו יוצר "נוהל מחויבות". (הדס ויינגריק)
 
  1. קיום 'משוב מצמיח' יותר פעמים בשנה. (איתמר שמואלי)
 
 
  1. ילד שלא מגיע לשלושה שיעורים ידווח על כך לחונך.
 
  1. ילד שמעוניין לעזוב שיעור ידווח על כך למבוגר כלשהו לבחירתו.
 
 
  1. ילד שמעוניין לעזוב שיעור ידווח על כך למורה כלשהו לבחירתו.
 
  1. השמ"ק.
 
הצעה מס' 2 התקבלה ברוב של 50 קולות.
לייבסיטי - בניית אתרים